Regresar página IEA
 
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 
 
 
 
 
Lesson Plan Format
   
Lesson Plan Format explained
   
Lesson Planner
  Preschool / 1st Grade / 2nd Grade / 3rd Grade / 4th Grade / 5th Grade / 6th Grade
   
  Scheme of work Unit 1
Block A: Preschool / 1st Grade / 2nd Grade / 3rd Grade / 4th Grade / 5th Grade / 6th Grade
Block B: Preschool / 1st Grade / 2nd Grade / 3rd Grade / 4th Grade / 5th Grade / 6th Grade
   
  Scheme of work Unit 2
Block A: Preschool / 1st Grade / 2nd Grade / 3rd Grade / 4th Grade / 5th Grade / 6th Grade
Block B: Preschool / 1st Grade / 2nd Grade / 3rd Grade / 4th Grade / 5th Grade / 6th Grade
   
  Scheme of work Unit 3
Block A: Preschool / 1st Grade / 2nd Grade / 3rd Grade / 4th Grade / 5th Grade / 6th Grade
Block B: Preschool / 1st Grade / 2nd Grade / 3rd Grade / 4th Grade / 5th Grade / 6th Grade
Catalogue of helpful activities related to the achievements in Unit 3
   
  Scheme of work Unit 4
Block A: Preschool / 1st Grade / 2nd Grade / 3rd Grade / 4th Grade / 5th Grade / 6th Grade
Block B: Preschool / 1st Grade / 2nd Grade / 3rd Grade / 4th Grade / 5th Grade / 6th Grade
   
  Scheme of work Unit 5
Block A: Preschool / 1st Grade / 2nd Grade / 3rd Grade / 4th Grade / 5th Grade / 6th Grade
Block B: Preschool / 1st Grade / 2nd Grade / 3rd Grade / 4th Grade / 5th Grade / 6th Grade
   
Glossary, Study Programs
Catálogo canciones 1st-3rd / 3rd / 4th. - 5th / 6th
Chants
Songs and chants
  Chants updated Cycle 1 / Cycle 2 / Cycle 3
   
Fundamentos Curriculares
Curricular Foundations
Cycle 1
Syllabus-Cycle 1
Leveling Guide Cycle 1
Cycle 2
Syllabus-Cycle 2
Leveling Guide Cycle 2

Cycle 3
Syllabus-Cycle 3
Leveling Guide Cycle 3

   
Picture Cards
  Indice
   
  Picture Cards separated by topic (link)
   
  1st Grade
  Animals / Helpers / My body / My class / My clothes / My home / My toys / Party food / The playground
  2nd Grade
  Animals / Having fun / My birthday / My body / My class / My clothes / My family / My house / My toys
  3rd Grade
  At the zoo / Celebrations / Food / My community / My day / On the playground / This is my class / This is our house / Workers
  4th Grade
 

My Activities / Family Activities / City and Country / Animal home / The weather / The five senses / The foods I eat / Health habits / TV and Movies

  5th Grade
 

All About Us / Last Weekend / Let’s Eat / Your health / Your health (PP) / Dinosaurs / Dinosaurs (PP) / Then and now / Then and now (PP) / Days and Dates / Days anda Dates (PP) / It´s fun / It´s fun (PP) / Show time! / Show time! (PP)

  6th Grade
 

New Kids at School / Friends and Family / Every Day / Dogs, cats and other pets / Dogs, cats and other pets (PP) / Having fun! / Having fun! (PP) / The way we were / The way we were (PP) / Computer Games and Video Games / Computer Games and Video Games (PP) / Sports / Sports (PP) / Let’s check / Let’s check (PP)

 
 
 
 
 
E-Mails
  Coordinación Académica
coordinacionacademicastart@gmail.com
 

 

Descargar Adobe Reader

 

 

 
 
 

 

 

 

CONSTANCIAS DE PARTICIPACIÓN MEXTESOL 2017

Estimados docentes,

A todos quienes participaron en la convención MEXTESOL 2017 en la ciudad de León, Guanajuato; les solicitamos de la manera más atenta se sirvan recoger su constancia de participación en las oficinas de la Coordinación de Idiomas a la brevedad.

Por su atención, gracias.

Atentamente,

La Coordinación de Idiomas.

REGISTRO ASISTENCIA A  CONSEJO TÉCNICO

FORMATO

CURSO DE CAPACITACIÓN “ESTRATEGIAS DIDÁCTICAS SOBRE EL NUEVO MODELO EDUCATIVO”

Invitamos a los docentes de inglés que laboran en instituciones de educación pública en el marco del programa de inglés estatal, a participar en el curso de capacitación “ESTRATEGIAS DIDÁCTICAS SOBRE EL NUEVO MODELO EDUCATIVO”; el cual es indispensable para todos los docentes de inglés que laboran en el sistema educativo público del estado de Aguascalientes. Conoce los detalles en la convocatoria, la cual se proporciona en el link de abajo.

Atentamente,

La Coordinación de Idiomas.

Convocatoria (VER)

SOLICITUD DE APERTURA DEL PERIODO EXTRAORDINARIO PARA REGISTRO DE EVALUACIONES EN EL PORTAL SIPPE

Estimados maestros:

Les informamos que la solicitud de apertura del periodo extraordinario para REGISTRO DE EVALUACIONES EN EL PORTAL SIPPE por motivo de incapacidad o altas de alumnos correspondiente al bimestre 2; se debe realizar del 15 al 19 de enero de 2018.

Para ello, en la fecha indicada les proporcionaremos por este medio el link del formulario para la captura de los datos.

Por su atención gracias.

Atentamente,

La Coordinación de Idiomas.

FORMULARIO SOLICITUD APERTURA PERIODO DE CAPTURA  EXTRAORDINARIO DE CALIFICACIONES: 

AQUÍ

FORMATOS DE HORARIOS 2017-2018

Formatos de horarios

Estimado docente:

Envía tu solicitud de amistad a la página de Facebook de la Coordinación de Idiomas; ya que en lo sucesivo, a través de ella nos estaremos comunicando contigo.

Búscanos como: coordinación de idiomas

También te compartimos que la página de Facebook de la Coordinación Académica Progress, dejará de funcionar a la brevedad.

Asímismo, te invitamos a revisar frecuentemente la página de INTRANET – START del IEA; ya que por este medio publicamos información de gran relevancia. Aprovechamos para enviarte un cordial saludo.

Atentamente,

La Coordinación de Idiomas.

MUESTRA DE PLANES DE CLASE

La planeación de clase es una invaluable herramienta para el exitoso desarrollo de la misma en un contexto donde se promuevan y garanticen los aprendizajes esperados de los estudiantes. Por ello, el saber cómo planear correctamente tiene gran relevancia para nuestra Coordinación.

A fin de apoyar a los docentes que este ciclo escolar tienen asignados grados que no habían impartido antes, nos permitimos compartir los siguientes SAMPLE LESSON PLANS para los distintos grados de educación preescolar y primaria.

3rd Grade of Preschool
1st Grade
2nd Grade
3rd Grade
4th Grade
5th Grade
6th Grade

APPROPRIATE ACTIVITIES TO REACH NEPBE'S ACHIEVEMENTS

This document was designed as a tool for you to have a catalog of activities aimed to assess students’ progress. You have to keep in mind the product at all times, and also be aware of the stages of it throughout the development of the unit, but this list of activities can help you in the process.
We took the keywords of NEPBE’s achievements and developed a list of appropriate activities that can help you assess students’ learning regarding a specific achievement.
Example: One of the achievements to be reached for 4th Grade students in Unit 1, block A is “Identify the structure of a dialogue”, so teachers could think of “Identify” as the keyword to find activities for assessing their students. “Make a flow-chart model of dialogue”, “Label the parts of a dialogue” or “Point and say” could be effective ways to assess that achievement.

UNIT 1 / UNIT 2 / UNIT 3 / UNIT 4 / UNIT 5

Lesson Plan requirements for the school year

   
Nuevos materiales
 
  1. Classroom rules
  2. Classroom expressions
  3. Power Teaching score board & line leader badges
  4. Illustrated instructions
  5. Bathroom passes
 
 
 
 
 
INSTRUCCIONES PARA LA IMPLEMENTACIÓN